Prevenzione salute

Filtra per Target
Filtra per Tematica
Filtra per stato

Conoscere e prevenire, il miglior modo di amare: un progetto per le scuole

Per contrastare la diffusione crescente di patologie o infezioni a trasmissione sessuale (IST), causate soprattutto dalla disinformazione sul tema, Fondazione Bracco in collaborazione con il CDI - Centro Diagnostico Italiano avvia un progetto di prevenzione nella città di Milano rivolto alle scuole secondarie, per incoraggiare l'adozione di comportamenti responsabili.

Knowing and preventing, the best way of loving: a project for schools

To combat the growing spread of sexually transmitted diseases or infections (STD), due above all to disinformation, Bracco Foundation in collaboration with the CDI - Centro Diagnostico Italiano is starting in 2019 a prevention project in the city of Milan aimed at secondary schools, to encourage the adoption of responsible behaviour.

Progetto Prevenzione amica delle donne migranti a Milano

Un’alleanza tra istituzioni locali per offrire prospettive di lungo termine e di integrazione a donne che vivono in condizioni di vulnerabilità a causa della loro esperienza migratoria.

Six meetings on maternity from the joint perspective of art and science

On January 21, 2015 begins the cycle of meetings “Giving birth with art, the art of giving birth”, dedicated to pregnant and other women. This multidisciplinary project is on the subject of culture and health, which has always been an area of attention and intervention for Bracco Foundation, scientific partner of the initiative.

Project Prevention a friend of immigrant women in Milan

The project "Prevention a Friend of immigrant women in Milan", launched in March 2014 is dedicated to safeguarding health among immigrant mothers in the city of Milan and their children, and sees the collaboration between the Bracco Foundation, the City of Milan and Opera San Francesco for the poor.

Un’alimentazione sana e completa dei giovani atleti – artisti

Fondazione Bracco e CDI - Centro Diagnostico Italiano avviano nel 2013 un progetto in collaborazione con l’Accademia del Teatro alla Scala, nell’ambito della partnership pluriennale che lega la fondazione all’istituzione formativa.

A healthy and complete diet of young athletes – artists

In 2013, the Bracco Foundation and CDI - Italian Diagnostic Centre began a project in collaboration with the Accademia Teatro alla Scala, as part of the multi-year partnership that ties the foundation to the educational institution.

The project Culture and Health

The project "Culture and Health" aims to assess the impact of cultural participation on the psychological wellbeing of the individual, in the light of the concept that culture contributes to improving the quality of life.

Progetto Cultura e Salute

Il progetto Cultura e Salute ha l’obiettivo di valutare l'impatto della partecipazione culturale, nella sua accezione più ampia, sul benessere psicologico dell'individuo, in un’ottica complessiva secondo cui la cultura contribuisce al miglioramento della qualità della vita.

#FondazioneBracco Segui Fondazione Bracco

#FondazioneBracco Segui Fondazione Bracco su Instagram