Imprenditorialità

Filtra per anno

Concorso per Startup sociali “Welfare, che impresa!” 2021 – V edizione

“Welfare, che impresa!”, giunto alla Quinta Edizione, è un programma di capacity building per progetti di welfare ad alto potenziale di impatto sociale, economico e ambientale,

Concorso per Startup sociali “Welfare, che impresa!” 2020 – IV edizione

Il concorso“Welfare, che impresa!”, giunto alla Quarta Edizione, intende premiare e supportare i migliori progetti di welfare promossi da Enti in grado di produrre benefici in termini di sviluppo locale

“Welfare what a business!” competition 2019 – III edition

Rethinking welfare, giving a concrete opportunity: this is the challenge of  the third edition of “Welfare what a business!” Ideas competition to reward and support the best community welfare projects .

Concorso per Startup sociali “Welfare, che impresa!” 2019 – III edizione

Ripensare il sistema di Welfare sperimentando nuovi servizi capaci di rigenerare il tessuto sociale, questa è la sfida che viene lanciata anche quest’anno con la terza edizione del concorso per idee “Welfare, che impresa!”

01.01.2017 - 31.12.2017

Second edition of the Start To Be Circular competition dedicated to circular economy

For World Environment Day, Bracco Foundation is launching the second edition of the Start To Be Circular competition dedicated to circular economy and to entrepreneurial young people. Keywords: sustainability, reuse and innovation. Its goal: to promote the transition towards sustainable growth through entrepreneurial initiatives that have an impact on important stages of the economic-productive cycle.

Concorso per Startup sociali “Welfare, che impresa!” 2017 – Seconda edizione

Dopo il successo dello scorso anno, torna "Welfare, che impresa!", il concorso che premia il welfare di comunità proposto da startup sociali!

First edition of the call for start-ups involved in the circular economy

The Bracco Foundation, in collaboration with Positive Economy Forum San Patrignano, the incubator Speed MI Up and the investment fund Oltre Venture, launches the first edition of the call for start-ups involved in the circular economy with the aim of promoting the transition towards a circular economy in favour of sustainable growth through innovative business ventures, encouraging entrepreneurship among young people and spreading the positive values of the economy.

Dal 05.06 al 3.11.2017

Seconda edizione del bando Start To Be Circular dedicato all’economia circolare

Fondazione Bracco, in occasione del World Environment Day, lancia la seconda edizione del bando Start To Be Circular dedicato all'economia circolare e alla giovane imprenditorialità. Parole chiave: sostenibilità, riuso e innovazione. Obiettivo: promuovere la transizione verso una crescita sostenibile attraverso iniziative imprenditoriali che impattino su importanti fasi del ciclo economico-produttivo.

“Welfare what a business!” competition for social start-ups

Bracco Foundation with Fondazione Italiana Accenture and UBI Banca, with the scientific contribution of Aiccon and the Milan Polytechnic – Tiresia, have promoted the “Welfare what a business!” Ideas competition to reward and support the best community welfare projects that will be incubated by PoliHub and Campus GOEL.

“Welfare what a business!” competition for social start-ups – 2017/ II edition

Bracco Foundation with Fondazione Italiana Accenture, Fondazione Golinelli and UBI Banca, with the scientific contribution of Aiccon and the Milan Polytechnic – Tiresia, have promoted the “Welfare what a business!” Ideas competition to reward and support the best community welfare projects that will be incubated by PoliHub, SocialFare and Campania New Steel.

#FondazioneBracco Segui Fondazione Bracco

#FondazioneBracco Segui Fondazione Bracco su Instagram